Visualizzazioni totali

mercoledì 21 marzo 2012

Unirea, gripa de primăvară a moldovenilor

Nu sunt împotriva Unirii. Și nu sunt împotriva independenței Republicii Moldova. Nu am fost nici împotriva Uniunii Sovietice.

Sunt împotriva trăncănelii fără rost. Sunt împotriva unor slogane strigate în stradă fără acoperire teoretică. Sunt împotriva unor drapele inventate ad-hoc pentru a băga ură și zâzanie între țări. Sunt împotriva etichetărilor facile: moldovenist, românist, securist, bolșevic, fascist.

Unirea, făcută bine, pe baza unui proiect serios cu multe cifre și multe hărți, ar putea să însemne o mare victorie a tuturor cetățenilor Moldovei și a tuturor cetățenilor României. Dar unde este proiectul? Care dintre marii politicieni și intelectuali ai celor două țări l-au semnat?

Republica Moldova să zicem că este un proiect. Dar este oare clar acest proiect? Avem noi un plan serios pentru limba română ca limbă perfect funcțională în Moldova? Avem noi un plan serios cu privire la Transnistria? Și avem noi un plan serios cu privire la salvarea noastră economică?

Îmi scăpase vorba că nu am fost nici împotriva Uniunii Sovietice. Da, domnilor, muieți repede pana în călimară și scrieți în dreptul numelui meu înjurătura bolșevic, ori kaghebist. Nu am fost împotriva Uniunii Sovietice, țara mea, care începuse în 1985 o revoluție nemaipomenită. M-a emoționat acea revoluție, am participat la acea revoluție, am crezut sincer că țara aceea imensă va reuși să renască pe baza libertății popoarelor și a democrației. Și am deplâns sincer prăbușirea, din cauza ticăloșiei și a miopiei unor politicieni, a acelui proiect grandios, Uniunea Sovietică.

Dați-mi niște proiecte serioase. Ori cel puțin scrieți niște cuvântări după toate legile retoricii și pronunțați-le de la niște tribune înalte. Că m-ați plictisit.

Nessun commento:

Posta un commento