Visualizzazioni totali

sabato 2 maggio 2020

TEIUL


Puiul de tei de la noi de la poartă
A emigrat, și pe solul străin
Vrea să-și croiască o altă soartă,
Dar deocamdată e clandestin.

Ochiul încet și cu teamă-l deschide
Și urmărește lumea din jur:
Oare norocul îmi va surâde?
Îmi vor da oare permis de sejur?

Nu de sejur, de soggiorno, măi frate,
Stai binișor și nu mai tremura,
Tu să faci frunzele mari și late,
Eu ți-oi da apă și te-oi apăra.

Vom fi amândoi într-o țară străină
Uniți printr-un pact de-ajutor reciproc,
Vom discuta unul cu altu-n română
Și nimeni n-o să priceapă deloc

Ce legătură-ntre noi există
Și cât de mult, teiule, tu mă ajuți :
Când dor mi-e de casă și viața mi-e tristă,
Tu-mi șoptești dulce de Echimăuți.

2 commenti:

  1. Frumoase versuri , incalzesc sufletul, bravo ! Mai scrie

    RispondiElimina
  2. Recitesc cu placere aceasta poezie , retraiesc viata teisorului curajos ...

    RispondiElimina