Visualizzazioni totali

domenica 22 gennaio 2012

Gregorio De Falco vorbește la telefon cu Francesco Schettino


  • Alo, sunt De Falco, de la Livorno. Dumneata ești căpitanul?
  • Da, bună seara, comandante De Falco.
  • Spune-mi te rog numele dumitale.
  • Sunt căpitanul Schettino.
  • Schettino? Ascultă-mă, Schettino. Au mai rămas oameni izolați la bord. Mergi cu șalupa la proră, partea dreaptă. Găsești o scară de funii. Dumneata urci pe scara ceea și mergi pe bord. Urci deci la bordul navei și-mi raportezi câte persoane mai sunt acolo. E clar? Te avizez că această convorbire se înregistrează, căpitan Schettino.
  • Uitați, comandante, vreau să vă spun ceva...
  • Vorbește mai tare! Pune mâna în fața microfonului și vorbește mai tare! Clar?
  • Comandante, în acest moment nava e înclinată...
  • Am înțeles. Dar ascultă-mă. Pe scara de la proră vei vedea oameni ce coboară. Ei bine, dumneata scara aia vei parcurge-o în sens invers. Vei urca pe navă și-mi vei spune câte persoane mai sunt la bord! Ai înțeles? Îmi spui dacă sunt copii, femei sau oameni care au nevoie de ajutor medical. Și-mi spui numărul persoanelor din fiecare categorie. E clar?.. Uite ce, Schettino, nu mă mai călca pe nervi. Poate că ți-ai salvat pielea de la înec, dar îți promit că te ia naiba dacă nu urci la bord! Urcă la bord, drace!
  • Comandante, vă rog frumos...
  • Nu, te rog eu frumos pe dumneata să urci la bord. Promite-mi-o.
  • Eu sunt aici, cu ajutoarele, nu mă duc nicăieri, sunt aici.
  • Ce faci, căpitane?
  • Coordonez ajutoarele.
  • Nu ai ce coordona acolo. Urcă pe punte. Vei coordona ajutoarele de pe punte. Dumneata refuzi?
  • Nu, nu refuz.
  • Dumneata refuzi să urci la bord, căpitane?
  • Nu, nu.
  • Atunci să-mi spui din care motiv nu urci? [...] Dumneata ai declarat abandonarea navei, acuma sunt eu cel care comandă. E un ordin. Urcă la bord. Vei găsi acolo un salvator trimis de mine cu elicopterul.
  • Unde se află salvatorul dumneavoastră?
  • Salvatorul meu e la proră. Hai, înainte! Sunt deja cadavre, Schettino.
  • Câte cadavre sunt?
  • Nu știu. Știu de unu. Am auzit că a fost găsit unu. Dar anume dumneata trebuie să știi câte cadavre ai la bord, o Dumnezeule!
  • Dar vă dați seama că aici e întuneric și nu se vede nimic?
  • Și ce, vrei să te duci acasă, Schettino? E întuneric și vrei acasă?.. Deci, ai să te urci la proră pe scară și ai să-mi spui ce e de făcut, câți oameni sunt și de ce au nevoie. Imediat. [...]

Nessun commento:

Posta un commento