Visualizzazioni totali

domenica 22 luglio 2012

AM AȘTEPTAT CA DIASPORA SĂ GÂNDEASCĂ NUANȚAT


http://leo-butnaru.blogspot.com/2012/07/acolo-unde-secera-si-ciocanul-sunt.html
 ·  ·  ·  · 12 luglio alle ore 13.06
  • Veaceslav ArapanLilian Negura e Vitalie Vovc piace questo elemento.
    • Victor Druță tot asa dupa cum hristos nu are nicio legatura cu inchizitia, nici ideologia comunista, nici frumosul simbol al secerii si ciocanului nu au nicio legatura cu macelarii lui stalin. interzicerea unor simboluri este absurda. iar filofascistii din tarile baltice nu cred sa fie un bun exemplu pentru noi.
      venerdì alle 13.10 ·  · 1
    • Vitalie Vovc Victor, nu pot fi de acord cu D-stra. Simbolul svasticii nu apartine nazistilor, dar nimeni in Europa nu indrazneste sa-l arboreze. Ori in Italia e altfel?
      venerdì alle 22.54 · 
    • Victor Druță http://www.comunisti-italiani.it/frames/index.htm -- sa-i lasam pe fascisti in pace. Iata-i pe comunistii italieni, un partid foarte important pentru Italia, care au acceptat jocul democratic inca de pe timpurile lui Togliatti. Ceea ce se intampla azi in moldova pute tare a fascism, sa arzi simbolurile si cartile comuniste, sa distrugi monumentele, o nebunie. Citeste-l pe Dabija, e nebun de legat. Asta nu e Europa, mai baieti.
      Ieri alle ore 9.11 ·  · 
    • Vitalie Vovc 
      Victor, eu am avut cindva o discutie cu un fost membru PCF exact la acelasi subiect: utilizarea simbolurilor si apelatiunilor in occident ale regimurilor totalitare. Domnul respectiv mi-a spus un lucru si am fost de acord cu el: e o chestie de memorie colectiva. Francezii au cunsocut pe pielea lor ce inseamna nazismul, ei nu au cunoscut regimul comunist. Astazi, un partid politic francez, cu un discurs vadit nazist in trecut (putin remodelat astazi) si un trecut "glorios" (fondatorul este un fost tortionar si calau cu ispravi prin Algeria si Africa) se judeca cu un jurnalist care i-a comparat cu nazistii... orice utilizare a simbolicii naziste este interzisa in FRA. Chiar si acei de extrema dreapta nu accepta sa fie asociati nici cu ideologia, nici cu simbolistica, nici cu terminologia nazista. Ei nu compar ideologii, caci este infam sa intri in competitia asta absurda a mortilor. Eu incerc sa gasesc explicatii in alte domenii, cum ar fi constructia memoriei colective, cum ar fi capacitatea noastra de a nu repeta erorile din trecut... pentru mine (si uite aici este o chestie de memorie, nu ideologie, caci eu am avut bunei si strabunei) simbolurile si apelatiunile comunistilor au o semnificatie, inevitabil apare un dialogism direct cu trecutul si martirul familiei mele. Daca as fi fost eu singurul, atunci era o chestie individuala, dar nu sint eu singurul.
      Ieri alle ore 11.50 · 
    • Oleg Garaz 
      altfel spus, steaua cu cinci coltzuri reprezinta pentagrama satanica, fiind rasturnata cu varful in jos este stilizarea unui cap de tzap etc. svastica reprezinta un simbol arian solar (aria tragandu-se :-))) din Hindustan), si ce surpriza au avut nemtzii atunci cand in cimitirele maramureshene descopereau lespezi de prin secolul optşpe' cu svastica pe ele. in aceasta competitie svastica are "castig de cauza" :-))) ca decat satanic, mai bine solar, in limitele simbolismului ancestral.
      Ieri alle ore 13.16 ·  · 1
    • Vitalie Vovc Virgil Gheorghiu in celebrul sau roman "Ora 25", descrie acest fenomen: eroul principal, in taran simplu, devine la un moment dat un etalon al rasei ariene :).n 
      Ieri alle ore 13.26 · 
    • Victor Druță 
      francezii i-au cunoscut indeaproape pe Picasso, Sartre, Camus. Italienii au cunoscut pe antifascistii comunisti, asa ca nu comunismul sovietic taiat dupa asemanarea unor delincventi trebuie sa fie considerat etalon al comunismului. Trebuie sa le recunoastem comunistilor meritul de a fi combatut pentru drepturile elementare ale oamenilor, contra fascismului si colonialismului.Da-le unor oameni marginiti cea mai buna idee s-o realizeze si vei vedea cum ideea se transforma in contrariul ei. Spun astea fara sa fiu comunist, fiind liberal. Iar acuzatia pe care o aduc ghimplerilor nostri e aceea ca ei liberali nu-s! Am asteptat ca diaspora sa gandeasca nuantat, din contra o vad cum se ia dupa ganditorii pedestri de pe Bac. Imi pare rau!

Nessun commento:

Posta un commento