Visualizzazioni totali

sabato 9 gennaio 2010

SITUAȚIA DIN MOLDOVA.EXERCIȚII DE STIL

SITUAȚIA DIN MOLDOVA.EXERCIȚII DE STIL
Scaraoțki stătea la computer și se plictisea. Situația din Moldova i se părea exasperantă. Se așteptase ca după 20 de ani de libertate lumea din țara aia să se mai trezească,să se mai apuce de nebunii,să mai facă scandaluri de răsunet mondial,dar degeaba. Citea ziarele de la Chișinău și căsca a somn... La naiba! M-am străduit degeaba cu moldovenii ăștia! Să le dai atâta libertate și ei să producă atât de puțin spectacol,atât de puțin divertisment drăcesc! Mi s-au ros urechile să tot aud sfada lor în privința limbii,că e laie,că-i bălaie,că-i română,că-i moldovenească,pe cine dracu îl mai interesează asta?! De-ar scrie numai ceva mai acătării!..Mikiduță!!
--La ordin,Întunecimea Voastră!.. Mikiduță,ambasador plenipotențiar pentru Republica Moldova al Talpei Iadului intră în cabinet un pic speriat și cu ochii tulburi.
Scaraoțki îl măsură cu o privire din cap până în picioare și simți cum îl apucă năbădăile... Cravata amploaiatului era nestrânsă și nasturele de sus al cămășii neîncheiat,costumul era boțit,pantofii murdari...
--Boule!zise scurt Scaraoțki. Iar ai băut toată noaptea!
--Datoria profesională,Întunecimea Voastră,de altfel nu reușeam să-i conving pe comuniști să nu-l voteze ca prezident pe Lupu. Ori ce,neavoastră nu știți că în Moldova nu se hotărăște nici o întrebare fără...
--Gura!!! Cum dracu îndrăznești să utilizezi aici jergul cela infect din Moldova?! Să nu te mai aud că zici prezident în loc de președinte ori să hotărăști întrebările în loc de a rezolva problemele că dracu te ia! Îți rup coarnele!
--Am să mă stărui,ba nu,am să mă strădui,Măria ta,dar coarnele te rog să mi le lași,că ș-așa de-abia mi-o crescut cornul pe care mi l-o rupt poliția moldovenească la 7 aprilie.
--Ia lasă,că pentru acela ai fost decorat...Uite ce e,dom' Michiduță,schimbă tonul Scaraoțki,trecând la unul mai confidențial,de afaceri private. Te-am chemat aici pentru o chestiune majoră. Știi prea bine că toată drăcimea trăiește din spectacol,din arta adusă la culmi paroxistice,din scandaluri publice de proporții. Iți mai aduci probabil aminte cum am jubilat la 11 septembrie 2001. Dar câtă bucurie ne-au adus chiar și unele evenimente recente,cum ar fi atacul asupra lui Berlusconi la Milano,ori saltul unei nebune asupra papei... Tu îți dai seama,fata aia sare gardul,se prinde de sutana papei și-l târâie la pământ...Când am văzut așa ceva,Miki—și diminutivul era semn că Maimarele se înduioșează--mi-am zis că gata,de-acuma pot să și mor...
Scaraoțki extrase din buzunarul de la piept o batistă roșie impecabil călcată și făcu gestul de a-și șterge o lacrimă.
--Măria ta e nemuritor...bâigui Mikiduță,impresionat de curățenia batistei.
--Cu atât mai mult,drace! Mi-e insuportabil să rabd la nesfârșit plictiseala din Moldova!
--Întunecimea voastră,nu puteți spune că plictiseala e chiar totală. De altfel se primește...cer scuze,de altfel iese că eu stau în Moldova degeaba. Dar pe Nicoleta Esinencu cine a promovat-o? Dar scandalul cu Veaceslav Iordan,familistul model filmat cum se giugiulește cu două fete cine l-a organizat?.. Să nu crezi,Mărite,că n-am și eu o inimă sensibilă. Și pe mine mă tulbură arta. Nu-ți închipui de exemplu ce bucurie am avut văzând-o pe Mariah Carey beată pe scenă. Dar...
În acest moment,parcă luminat de o idee,Scaraoțki bătu de trei ori din palme,ușa se deschise și apăru o fată sumar îmbrăcată,cu un decolteu generos,așa încât lui Mikiduță mai i s-a tăiat respirația. Purta pe un talger două cafele aburinde pe care le oferi făcând cu ochiul celor doi domni. Se retrase apoi fâțâind provocator din șolduri. Mikiduță sorbi din cafea și reluă convorbirea întreruptă:
--Dar arta,excelență,cere sacrificii după cum se știe și mai cere foarte mulți bani. Să luăm chiar cel mai puțin semnificativ spectacol,de pildă acela care îl arată pe Obama punându-i mâna pe fund soției sale la urcarea în avion. Pentru ca acest gest să devină spectacol pentru toți posesorii de spirit diabolic,au fost investite milioane de dolari. Pe când un țăran moldovean,oricât nu i-ar pune mâna la fund soției sale,rămâne anonim de-a pururi...
--De-a pururi...Te rog nu-mi vorbi cu cuvintele astea ortodoxe. Din ortodoxie îmi place numai preotul Cibric.
--A,Vitali...elevul meu,Întunecimea voastră... Și amândoi râseră cu o poftă drăcească.
--Miki,ascultă-ma cu atenție. Te-am admirat încă din școală,când puneai pioneze pe scaunul învățătoarei. Și-mi ești drag ca un drac și ca un copil al meu. Iată de ce cred că vei putea redresa situația din Moldova. Nu zic,ai făcut câte ceva,dar crede-mă,e încă foarte puțin. Știu că a dezrădăcina plictiseala nu e ușor și cere foarte mulți bani. Nu aștepta să ți-i dea Banca Națională a Talpei Iadului,căci de când cu criza rezervele noastre au scăzut simțitor. Nu mai putem cumpăra atâtea suflete ca mai înainte. Deci datoria ta e să născocești vreo drăcărie în așa fel încât țara asta să se îmbogățească nemăsurat. Să-și finanțeze moldovenii singuri distracțiile! Și de aici din umbră să mă pot distra și eu! Că nu mai pot citi revista presei din Moldova! Că nu mai rabd să privesc jurnalele lor televizate! Că am să-i trăsnesc un ciocan computerului ăsta răsblestemat!..Vocea șefului se rupse...Miki observase mai de demult că de când îmbătrânise,Scaraoțki își pierdea controlul în cel mai lamentabil mod,aidoma unui moldovean oarecare,venit beat acasă;își poate bate soția și copiii,se poate urca apoi pe casă pentru a zvârli jos toate oalele.
--Răspunde,drace,ce taci ca un bleg?
--Rugum niște idei,Drăcia voastră.
--Păi spune-le mai repede!
--Nuci. Nuci și perje. Perje cu nuci.
--Fii te rog mai explicit,ce naiba tot îndrugi despre prune și nuci?
--Întunecimea Voastră,dacă reușim să plantăm pe toate dealurile Moldovei livezi de prune și livezi de nuci,dacă uscăm prunele,apoi scoatem sâmburele din prună și punem în loc un miez de nucă,dacă preparăm apoi chestia asta cum știu moldovencele și cum am mâncat eu odată la o nuntă unde am fost oaspete de onoare,dacă ambalăm apoi frumușel produsul și-l vindem în toată lumea cu o reclamă cât mai sexy,apoi banii vor curge gârlă înspre Moldova. Ca rezultat,vor apărea mulți oameni bogați,din buzunarele cărora va curge mult și înspre teatre,ziare și posturi de televiziune. Oamenii aceștia vor avea soții,amante,prieteni și dușmani. Cu cât mai bogați vor fi,cu atât mai mare va fi și gălăgia stârnită de orice gest al lor. Și cu atât mai multe prilejuri de bucurie va avea și Măria ta,care ești un împătimit al artelor...
--Și al bârfelor,ce dracu! Bine,măi Mikiduță! Tot nu ești tu chiar prost. Mergi la treabă și să raportezi regulat despre situație. Dar vezi,spune-le moldovenilor tăi să mai construiască pe dealurile lor și niște centrale electrice eoliene,ca să nu mai cheltuiască atâta bănărit pe energia rusească,iar eu am să dau poruncă dracilor mei să sufle cât pot înspre Moldova.
Mikiduță strânse cordial mâna lui Scaraoțki și plecă spre Moldova,ca să împlinească porunca.
...Iar Moldova nici nu bănuiește ce surpriză i se pregătește!

Nessun commento:

Posta un commento